zaterdag 20 augustus 2011

Hoera

Hier is tie dan. mijn verse brik.


Moet nog een hoop aan gebeuren dat wel.


Gisteren opgehaald en vandaag eerst maar eens de olie ververst en de carbs schoongemaakt.

Toen het contactslot maar even een "hotwire" gegeven.
Sleuteltje was de vorige eigenaar vergeten mee te geven, en wachten op de post duurt te lang.
Hij kon hem ook niet zo 1,2,3 vinden.

Nu dus geen contactslot meer (want de veertjes en balletjes sprongen de tuin in na een profesionele demontage) maar 2 draadjes die je effe in mekaar moet frommelen.
Denk dat ik maar een nieuw slot bestel.


Eerst maar eens olie verversen. ding staat al 2 jaar stil dus ik durf hem niet gelijk te starten.

Hier zonder wat plastick, en de erfenis aan oude olie.
Toen dacht ik, Shit, Nu heb ik wel alles eruit laten lopen maar nu zit er dus lucht in de olipomp.
:-(
Dan ook het olireservoir maar leeg laten lopen zodat ik het zeefje des doods even kan controleren.
ben nou toch bezig.

 Hiero het beruchte zeefje.  verstopt = geen olie in blok. maar gelukkig was tie mooi schoon.


Oliefilter ook maar even bekeken, was niet echt vies maar ik bestel toch een nieuwe.




Toen kwam het vervelende klusje.
Koppelingsdeksel eraf,  mmmmm de uitlaat zit in de weg,   hop eraf,  mmmmm kickstarter en achterrem ook.      mblmblmbl   alles kuist vast natuurlijk.

maar tis gelukt
Achter het tandwiel rechtsonderaan zit de oliepomp.  gedemonteerd en ontlucht.  vol laten lopen en draaien aan het asje tot er aan de anderekant weer olie uit komt en dan snel terug bouwen.


Hierna dus de carb gereinigd en klaar voor de start.    trap trap  HOPPA  aan.
Even snel het olieleidingkie naar de kop wat gelost om te controleren of hij echt olie afleverd.  jeeeee.
Klus geslaagd!


Dus ik blij. Helm gepakt en naar Pa en Ma om te showen.
Rijd wel leuk zo'n ding alleen de remmen mogen wel wat beter.
Helemaal enthousiast totdat POF.  Stil.  ik trappen en trappen ...niks.
Is trouwends best onmenselijk zwaar. (wist dus nog niet goed hoe het decompressie hendeltje werkte)
Stekkertje los  lol.
Stekertje vast en weer 100 meter verder tot een halt geroepen omdat de benzine op was.

Nooit meer rijden met 2 jaar oude benzine dus...  lol want er zat troep in haha.
Naar het tankstation gelopen en daarna nog niet starten natuurlijk. Ben maar naar mijn ouders gelopen en met wat gefriemel en een zetje deed hij het weer.
Blokje loopt netjes en geen getik of rare geluiden.

Thuis nog even geprobeerd  en in  een keer starten.


Al met al een grappige eerste ervaring met mijn nieuwe brik.

1 opmerking: