dinsdag 17 september 2013

begonnen aan subframe en tank af

Ben begonnen aan het sub frame tussen het werken aan de tank door. De tank is iniedergeval af. de laatste dingen bestonden uit het vervaardigen van een andere benzine kraan aansluiting en het dicht lassen van het oude montage gat. deze was niet meer bruikbaar aangezien daar nu een frame buis van het subframe in de weg zit. Heb de aansluiting uit de originele XL tank geslepen (niet zonde want tank was al lelijk) en dus heb ik nu wel de originele honda kraan op de yamaha tank zitten op een mooie plek.
Ook heb ik de onderkant dicht en de montage beugel gefabriceerd en natuurlijk moest ik de ophang punten aan de voorkant van de tank verplaatsen. Hij hangt nu dus voor mooi in de rubbers en achter deelt hij straks de bevestiging met het zadel op het subframe.

Kraan en aansluiting van de originele xl tank

kraan op tank. Lasje had mooier gekund maar is ondertussen wat bijgewerkt en nu is het strak.

oude gat voor kraan en buis voor subframe. let ook hier even niet op de afwerking want alles wordt nog glad en mooi maar dat komt later. Was even niet aan het op letten en mijn draad toevoer snelheid was iets te hoog en excuus nr 3 is dat ik  geen lashelm heb dus alles moet met een hand want ik moet die laskap ook vast houden. Maar goed, de afbraam schijf kan wonderen verrichten en na wat plamuur en schuur werk zie je er niets meer van. lekken doet ie iniedergeval niet.     

bevestiging voor op subframe.



Dan volgen er nu wat plaatjes van het frame. Heeft me een hoop moeite gekost om alles precies uit te laten komen en tot op de mm recht te krijgen maar het is gelukt

begint al ergens op te lijken.

Heb gekozen voor een schroef bevestiging, moest wel want anders gaat de bout voor de schokdemper er niet meer uit. en als ik ooit wat anders wil kan dat dus makkelijk.

zo dus

tussen pijpje erbij.
Bevestiging tank en later ook zadel.

En dan nu even wat plaatjes voor het aanzicht:





Vind de wielen zooo mooi :-)

1 opmerking: