dinsdag 13 september 2011

Achterwiel

Even wat zooi inelkaar gezet om wat meetwerk te doen.


Ik heb bij het oude wiel alle maten opgeschreven, en aan de hand van de ruimte tussen achterbrug en tandwiel het nieuwe wiel opgehangen.


Dit zijn dus de ruimtes die ik moet oplossen. Valt me op dat het wel erg veel is aan de remschijf kant.
voor de as-bus moet ik een 30mm bus draaien en voor de tandwiel kant maar 5mm. dan zit iniedergeval de ketting goed uitgelijnd en het wiel mooi in het midden.

De afstand tussen tandwiel en brug is nu 24mm zoals bij de originele naaf.

Dan nu de remschijf.
Dit wordt een groter probleem. Ik moet eerst wachten op de nieuwe achterbrug. die heeft wel de zelfde maten maar er zit een nokje voor de rem klauw adapter. pas al ik deze heb kan ik zien hoever de remschijf naar buiten gebracht moet worden. Ik neem iniedergeval aan dat dit moet want deze afstand lijkt me te groot.
Een adapter is wel te verzinnen maar ben meer bang wat het gaat kosten. Plus dat ik dus  ook de lagers moet veranderen naar de as maat van de originele velg want deze is te dik. Ik kan natuurlijk ook een achterwiel met schijf van een xr nemen die dus past in de nieuwe achterbrug en die naaf laten omspaken naar de nieuwe velg.
Weet alleen niet of de xr ook een 17inch wiel achter heeft anders gaat dat ook niet. Maar zo ja ben ik denk ik goedkoper uit.  mmmmmm    We zien het wel. Ik heb een bedrijfje gevonden in ambacht die draai en frees werk doen voor particulier. daar maar eens vragen wat ik ongeveer kwijt zal zijn voor zo'n adapter en even haan bellen wat het ongeveer kost om een velg over te spaken.


Nu eerst wachten op de achterbrug.

Groetjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten