zaterdag 10 september 2011

Uit elkaar

Zo.
Weer even een update:
Pepijn was even langs geweest want ik moest even een mening horen over het achterwiel.
Had het eruit gehaald en het eerste wat opviel was een verschrikkelijk versleten wiellager.


Alles zat zwaar onder de drek. dit is de tandwieldrager waar het lager uit kwam


Het mooie achterwiel wat ik erbij gekeregen heb past natuurlijk niet...  De as is te dik.
Ik zat eerst te denken om de nieuwe velg op de oude naaf om te spaken maar heb er toch voor gekozen het nieuwe wiel met schijfrem pas te maken.
dit gaat dus veel werk worden.


Hier het oude wiel na een grondige schoonmaakbeurt. Spaken zijn veroest helaas.



mooie velg maar past dus nog niet. Ik ga er een achterbrug van een xr inzetten die heeft wel schijfrem dus dan is het pasmaken ook weer wat makkelijker.
Voor het as probleem wil ik andere lagers gebrijken waar de originele as in past.


best gaaf wiel :-)


Nu dus alles uit elkaar gehaald.




tadaaa!

Afgezien van de ontbonden staat van het achterste rijwielgedeelte kreeg ik alles best makkelijk los.
Zat overal netjes copaslip tussen.  1000 maal dank aan een vorig baasje. betekend wel dat er dus al eens wat aan gedaan is, maar tot nu toe zijn alle bouten en moeren nog origineel. normaal gebruik ik sleutel 12 14 en 16 niet zoveel.


Achterbrugje eraf.   Ik was benieuwd naar de staat van de lagers van het linksysteem.

Bagger dus :-(
Das wel even een tegenvaller want niet alleen moet ik de bussen in het linksysteem uitpersen, Ze vragen de hoofdprijs voor een revisie set.   138 eur.  Dus of ik ga op zoek naar een 2e hands gereviseerd linksysteem of het wordt bestellen.

Gelukkig is het voortandwiel nog in uitmuntende staat.

dat ik daar dus mee gereden heb!!!!   lol

De carburateurs erafhalen was echt een leuk werkje!!   not.
 
Vette vieze bende.
Het zijn 34mm keihin's.  vind ze best mooi eigenlijk.



Na een beetje schoonmaken




Lekkere simpele keihins. niet zo veel priegel spul dus.

Heb ze nu in een azijnbad staan dus over een paar dagen zijn ze weer helemaal mooi.
Moet wel wat nieuwe heveltjes en steuntjes bestellen want die zijn niet meer mooi te krijgen.
Ik ga ook proberen er open filters op te zetten. kan die grote lelijke airbox eraf.



Voorvork  (kijk met een schuin hoofd naar links)
















Voorvork is gewoon nog mooi en de lagers zien er nieuw uit dus das mooi.

Ik ben er intussen achter van welke motor de velgen en voorvork afkomen. zijn van een suzuki DR650
nu weet ik iniedergeval welk tandwiel ik straks op de nieuwe velg moet zetten. en ik heb ook het type van het missende tandwieldragerrubbertje (galgje) dat niet bij de nieuwe velg zat. scheelt weer een hoop gezoek.

De voorvork is ook van een dr650 alleen de bovenste kroonplaat is wel van de xl maar is uit gefreest naar de dikte van de poten. heb even gemeten en origineel zijn ze inderdaad een stuk dunner.
wel mooi gedaan want je ziet het niet eens en er is zat vlees over.
Waarschijnlijk is de balhoofd pen ook origineel maar ingeperst in de onderste kroonplaat die dus ook van een dr komt.




Nog even de kinderen in bad gedaan...








Dat was het voor nu
Volgende keer verder met klaarmaken voor de coater,  heb een achterbrug met remmerij gezien dus even onderhandelen maar. gelijk vragen of er een linksysteem bij zit :-)
Heb ook nog een schokdemper van een xr nodig want die is geloof ik ietsies langer.
Groetjes

2 opmerkingen:

  1. Whoehaha. Carbs in een badje met muscle gainer. Dat zal wel helpen denk ik.
    Na het azijn bad goed poetsen met belgom alu.

    BeantwoordenVerwijderen