dinsdag 13 september 2011

Carburateurs

Zo
Gisteren de carbs uit het badje gehaald.
En alles goed schoon gepoetst, wat een werk zeg.

Alle beugeltjes heb ik gespoten met hittebestendig antraciet en in de oven laten uitharden.
Is echt mooi geworden en keihard. Komt iniedergeval geen roest meer bij.
Ook alle schroefjes vervangen door imbus en alle keeringen ook vervangen. heb zelf een O-ring assortie dus dat scheel weer een origineel pakkingset. Waar ze zomaar 50 euro voor vragen. Dus dat is weer mooi bespaard.

mooooi

Dan te bedenken dat het een bonk roest was.


Maar even in de kast gezet :-)

Het resultaat mag er wezen. Vind het bijna zonde om ze te gebruiken haha
Voor de rest heb ik het frame mooi schoon gemaakt voor de coater.
Eerst maar eens het nodige aanpas werk doen. Sub-frame gaat eraf en daar maak ik een andere voor.
de oude vieze airbox gaat er niet meer in dus maak ik zelf een sub frame met mooie houder voor de toekomstige K&N filters en accu.
en er worden een hoop onzin beugeltjes afgeslepen.



Ben er ook achter dat ik een nieuw koppelingdeksel moet


Niet zo'n wonder dat mijn voet tijdens het rijden onder de olie zat   lol
Is niet meer te maken dus dan maar een andere.

Dat was het weer even.  Vandaag de achterbrug met remsysteem betaald dus die zal van de week wel binnen zijn. Dan kan ik eerst gaan passen en meten.
Wordt nog een aardige klus om dat wiel erin te krijgen. Gelukkig hebben we op mijn werk een draaibank staan zodat ik de nodige bussen kan maken.




Dat was het weer.
Groetjes Merijn

1 opmerking: